Menu
Licznik odwiedzin
Dzisiaj: 8
W tym miesiącu: 4439
Wszystkich: 205106
Łączysz się z
Twój komputer:
ec2-52-15-59-163.us-east-2.compute.amazonaws.com (52.15.59.163)

Główna kategoria FAQ

Tak. Istnieje możliwość podłączenia więcej niż jednego komputera w naszej sieci.

Urządzenia służące do rozdzielania sygnału to router bądź przełącznik (switch).

Przełącznik rozdziela sygnał tylko przewodowo (sygnał biegnie po kablu od przełącznika bezpośrednio do komputera).

Router oprócz połączenia kablowego dodatkowo umożliwia rozdzielenie sygnału bezprzewodowo. Warunkiem działania sieci bezprzewodowej jest posiadanie w komputerze, czy laptopie karty bezprzewodowej.

Najprostszym rozwiązaniem jest zakupienie routera u nas. Dostarczamy odpowiedni Państwu router działający w naszej sieci. Konfigurujemy go, ustawiając na życzenie wybraną nazwę sieci i hasło. Zmieniamy ustawienia komputera czy laptopa tak aby łączył się on z nową siecią. Istnieje możliwość zakupienia u nas karty bezprzewodowej. Całość konfiguracji wykonujemy na miejscu, u Państwa w mieszkaniu/lokalu.

Koszt usługi (router z konfiguracją): 75 zł brutto

Dla zaawansowanych użytkowników istnieje możliwość kupna routera oraz skonfigurowania go na własną rękę. Router powinien posiadać wejście WAN w standardzie Ethernet oraz mieć możliwość pobrania adresu IP oraz serwerów DNS automatycznie.

Uwaga

  • Prosimy o zapisanie i zachowanie nazwy sieci i hasła, w przypadku zgubienia bądź zapomnienia ustawień konieczna jest ponowna odpłatna konfiguracja routera.
  • Prosimy kabel dostarczany od nas (przychodzący z klatki bądź z dachu) zawsze włączać do wejścia WAN w routerze.
  • Do poprawnego działania sieci bezprzewodowej wymagana jest zainstalowana karta bezprzewodowa w komputerze bądź laptopie obsługująca standardy 802.11 b/g/n

Aby ułatwić Państwu testowanie i dokumentację prędkości zapewnianego przez nas połączenia internetowego, przygotowaliśmy zestaw kilku kroków, które ilustrują parametry Państwa połączenia.

  1. Należy wyłączyć wszystkie aplikacje łączące się z siecią - ponieważ mogą one pobierać pliki i dokumenty w tle więc będą fałszowały uzyskane wyniki testów.

  2. Należy połączyć się ze stroną www.speedtest.net, następnie wybrać serwery z Warszawy Netii lub Orange i kliknąć na "ROZPOCZNIJ TEST"

  3. Należy poczekać na wynik testu. Sprawdzane są: ping (czas potrzebny na połączenie się z serwerem), download (prędkość pobierania danych z Internetu) oraz upload (prędkość wysyłania danych).

  4. Po zakończeniu testu można jeszcze raz obejrzeć wyniki, natomiast ważny będzie link kryjący się pod przyciskiem "UDOSTĘPNIJ TEN WYNIK". Wystarczy nacisnąć przycisk "KOPIUJ" aby móc potem wkleić link do dokumentu tekstowego.

  5. Ponieważ witryna speedtest.net sprawdza jedynie chwilowy stan połączenia, prosimy o powtórzenie tego testu przynajmniej 2-3 razy w odstępie co najmniej 30 min, tak aby można było ukazać pewien trend prędkości wysyłania i pobierania (a nie tylko chwilową szybkość pobierania danych).

UWAGA!!! - Testy muszą być wykonane tylko i wyłącznie na połączeniu przewodowym, gdyż testy po wifi nie są miarodajne (zbyt wiele czynników zewnętrznych mogących wpływać na pomiar). W przypadku posiadania routera kabel wchodzący z klatki należy podłączyć do portu WAN routera, a następnie połączyć komputer kablem ethernetowym z portem LAN routera. W przypadku nie posiadania routera kabel wchodzący z klatki należy bezpośrednio wpiąć do komputera.

W zgłoszeniu zbyt małej przepustowości łącza internetowego, prosimy o umieszczenie linków z testów wykonanych w serwisie www.speedtest.net.

Zgłoszenie prosimy wysłać na adres: sieci@trustnet.pl